Sinking Island opis


Povratak korenima

Na spomen imena Benoit Sokala, zasigurno se javlja jasna asocijacija u vidu sjajne Syberia-e, koja je ovom francuskom umetniku donela zasluženu pažnju. Nažalost, ubrzo nakon izdavanja drugog dela Sokalove emotivne misterije, izdavačka kuća Microids zapada u teške financijske probleme i odlučuje zatvoriti vrata najkreativnijem, ali i najzahtevnijem avanturističkom ogranku. Upravo ova odluka primorala je Sokala da ponovo uplovi u nezavisne vode i osnuje White Birds, razvojni tim posvećen isključivo izradi klasičnih p&c naslova. Prva avantura proizašla iz ruku White Birdsa nosila je ime Paradise. No, osim interesantne pozadine i artistički brilijantnog Sokala, nije postigla značajni uspeh, ponajviše zahvaljujući nekoherentnoj tehničkoj izvedbi. Ubrzo nakon početnog fijaska, WB objavljuje planove za niz avanturističkih naslova, a Sinking Island je upravo jedan od njih.

Noar melanhonija

Za razliku od Paradise, pred Sinking Islandom su bila mnogo manja očekivanja, što je zasigurno koristilo smanjenju pritiska u glavama kreatora. Takođe, SI predstavlja svojevrsni povratak noar stripovskim korenima, koji su bili dominantni u počecima Sokalove karijere. Međutim, unikatna atmosfera emocionalne sugestivnosti, koja je recimo bila jako izražena u Amerzone-u i Syberia-i, ponovo je našla plodno tlo u nešto drugačijem okruženju. Naime, igrač preuzima ulogu Jacka Norma, policijskog detektiva koji dobiva na zadatak da obavi naizgled rutinsku istragu utvrđivanja uzroka smrti milionera Waltera Jonesa. Baš kao u svim detektivskim pričama i ovde se početna jednostavnost zločina razvija u kompleksnu misteriju, ali za razliku od većine taj razvoj ovde je izveden zanimljivo i veoma pametno. Protok radnje teče fluidno, te uz odličnu karakterizaciju likova (ovo se odnosi samo na sporedne likove, glavni lik je uobičajena sorta patetičnog idiota), predstavlja najjači adut SI i jedan od osnovnih razloga zašto vredi predstavljenu kriminalnu zagonetku rešiti do kraja.

Detektivska simulacija

Na prvi pogled SI podseća na uobičajenu p&c avanturu, sa detaljnim 2D pozadinama i 3D likovima prosečnog kvaliteta. Ova predstavljena percepcija nestaje nakon što se upoznate sa činjenicom da SI poseduje dva namenski različita inventara. Onaj jednostavniji su zapravo džepovi glavnog lika, u koje možete pospremiti određene predmete potrebne za interakciju sa okolinom. Složeniji deo ovog dvojca je visoko-tehnološki policijski analizator, koji, osim što omogućuje standardne postupke, poput analize predmeta ili njihovog upoređivanja, takođe pruža mogućnost praćenja vašeg progresa u istrazi. Ova zanimljiva opcija, zapravo je jedan vid puzzle slagalice, u kojoj svaki deo slagalice predstavlja određeno krucijalno pitanje, za čiji je odgovor potrebno skupiti dovoljan broj dokaza, te ih pravilno složiti kako bi se pomenuti deo slagalice kompletirao. U svojoj srži, radi se o zabavnoj mini igri, koja je odlično ukomponovana u sam tok radnje. Iako poseduje razrađen inventarski sistem, većina problema u SI veže se isključivo za razgovore sa likovima, što je zasigurno dobrodošla promena u odnosu na slične naslove. Da bi dodatno naglasili izrečenu činjenicu autori su se odlučili na dva potpuno odvojena moda igranja. Avanturistički mod vam pruža bezbrižno igranje, neopterećeno vremenskim pritiskom. S druge strane, vremenski mod svaku problemsku deonicu ograničava vremenski, ali vam daje mogućnost saveta u vidu telefonskih poziva vašeg nadređenog. Oba moda imaju pozitivnih i negativnih karakteristika, a oni problemi koji su najuočljiviji vežu se za strukturu scenarija. Naime, očigledno da je sam scenario definitivno baziran na vremenskom modu, ponajpre zahvaljujući pojavi nekih besmislenih pitanja u dijaloškom sistemu, koji forsiraju igrača da ih odmah eliminiše i time dobije određeni detektivski osećaj. Nasuprot toga, dijaloški sistem često uopšte ne nudi opciju koja je sasvim logična u toj situaciji, tako da je ova zamisao ostvarena samo površno. U avanturističkom modu ovaj se problem pretvara u pravu noćnu moru besmislenih i nepotrebnih dijaloga, jer jednostavno većina avanturističkih zanesenjaka mrzi bilo koju vrstu pritiska, a pogotovo onu vremensku. Ista publika takođe voli opširne razgovore sa likovima koje susreću, a ovde taj pristup jednostavno ne funkcioniše iz navedenih razloga. Sami dijalozi su sasvim solidno napisani, sa zamjerom na repetivnost određenih rečenica pri razgovoru sa različitim likovima. Zajednički problem oba stila igranja odnosi se na nedostatak bržeg prelaska scena i nepostojanje tzv. blackouta (brži prelazak scena uz prevremeno rezanje statičnog kadra), tako da ćete na gledanje pokreta vašeg lika potrošiti enormne količine vremena. Ne samo da to posle dužeg vremena postaje jako naporno, pa u vremenskom modu gubite dragoceno vreme na besmislene akcije, nego ćete još pomenute lokacije prolaziti svaki put iznova, zahvaljujući veoma oskudnoj veličini ostrva na kome se nalazite. Zagonetke su u većini slučajeva logične i dosta dobro uklopljene u radnju same igre. No i ovaj segment boluje od klasične bolesti u vidu potrage piksela veličine jednog milimetra, dodouše u dosta manjoj meri nego što smo navikli. Kontrolni interfejs se može okarakterisati kao pojednostavljeni p&c sistem, koji koristi samo levi klik miša kao način interakcije sa okolinom. Ovaj način kontrole funkcionira besprekorno, baš kao većina p&c rešenja nove generacije.

Depresivna gracioznost

Sa artističkog aspekta Sokal je opet na jako zavidnom nivou, s posebnim naglaskom na detaljne 2D pozadine, koje iako kvalitetne u određenim momentima pokazuju iznenađujuću monotoniju koju od Sokala definitivno nismo očekivali. Iako se ne može pohvaliti veličinom 3D prostora, scenografija SI je zaista impresivna, uz izuzetno korišćenje perspektive u prostoru. Da naslov igre ne bi bio samo estetskog karaktera, potrudili su se dizajneri igre. Tako ćete napretkom kroz priču biti sve više ograničeni u prostoru, zahvaljujući ogromnom nanosu vode koja je poplavila ostrvo. Ovaj koncept je iskorišćen i u metaforične svrhe, te u simbiozi sa noar atmosferom potpuno zaokružuje iskustvo. Nažalost, pohvale na račun grafičke izvedbe ovde se završavaju. Izgleda da ćemo se za korišćenje adekvatne 3D grafičke prezentacije u nekoj avanturi još dugo načekati. Naime, da bi naglasili emocionalnu doslednost karaktera, autori su se odlučili da se prilikom razgovora sa likovima perspektiva pogleda iz trećeg lica naglo približava, te tako otkriva nisko-rezolucijske teksture predstavljenih likova i njihovu užasno skriptovanu fascijalnu i gestikulacijsku animaciju. Takođe, većina složeniji pokretnih animacija vrlo je neprirodna i izvedena veoma loše. Glumačka ostvarenja su na solidnom nivou, te se uspešno uklapaju u kvalitetne zvučne efekte i suptilne klavirske deonice minimalistične muzičke podloge.

Stepeni kvaliteta

SI će svim ljubiteljima avantura ponuditi zadovoljavajuće iskustvo podcrtano zanimljivom pričom i kvalitetnom noar atmosferom. Nažalost, SI obiluje propustima u mnogim segmentima, koji su krucijalni za postizanje ekselencije u avanturističkom žanru. Neiskorišćeni potencijal vrišti na sve strane, a neka težnja za arhaičnim rešenjima dodatno onemogućava proboj među klasike žanra. Možda je i najveći problem u tome što za svaki kvalitativni doseg SI ima jedan negativni. Takođe se da naslutiti da su se autori odlučili na prioritetno forsiranje detektivskog sadržaja ispred onog avanturističkog, što će zasigurno odbiti određeni procenat avanturističke zajednice. S druge strane, originalan način izvedbe u sprezi sa svim kvalitetima SI-a zasigurno će zainteresovati značajnu bazu publike.

Naziv igre: Sinking Island
Žanr igre: Avantura
Razvojni Tim: White Birds Productions
Izdavač: MC2 Microids
Datum Izlaska: Januar 2008.
Veličina: 1 DVD
Ostali screenshotovi: Sinking Island

Minimalna konfiguracija:
CPU: 1.5 GHz  Pentium III, AMD Athlon, ili ekvivalent
RAM: 512 MB
VGA: NVIDIA Geforce 4 Ti 64 MB DirectX 9.0c ili ATI Radeon 8500 64 MB DirectX 9.0c

Preporučena konfiguracija
CPU 2.2 GHz Pentium III, AMD Athlon, ili ekvivalent
RAM 1 GB
VGA: NVIDIA Geforce 6200 128 MB DirectX 9.0c ili ATI Radeon 9600 128 MB DirectX 9.0c

Ocene:
Grafika 80
Zvuk 86
Igrivost 68
75/100 Solidno

+ Scenografija, karakterizacija sporednih likova, atmosfera, priča, zvučni efekti, muzika, inventar
– Odbojan glavni lik, dijaloški sistem, neizbalansiranost stilova igranja, 3D, mnoštvo hodanja, animacije

Popularno na PCigre.com

0 Comments Lupi i ti nešto!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*